Gymnastiek

Gymnastiek

Je conditie verbeteren door je spieren te oefenen, te rekken en te strekken, met veel variaties! Elke week andere spiergroepen en persoonlijke aandacht tijdens de oefeningen. Het houdt je lijf fit en vermindert de kans op blessures. Goed als ondersteuning bij het schaatsen, hardlopen, golfen, skiën of gewoon om je dagelijks zekerder te voelen.

Tijden : dinsdag 20.15-21.15 uur
woensdag 9.00-10.00 uur
woensdag 10.00-11.00 uur
woensdag 11.00-12.00 uur : Senior fit (zittend):

Wist je dat een actiever leven een positieve invloed heeft op je algehele gezondheid? Je wilt toch ook lichamelijk en geestelijk in balans blijven?

Een uurtje doelgericht bewegen in de week kan al voor een hele verbetering zorgen.

Je voelt je energieker en kunt er weer tegenaan!
Tijdens deze zittende gym les komt het gehele lichaam aan bod.

We starten met rekken en strekken en warmen het lichaam rustig op. Daarna volgen diverse krachtoefeningen d.m.v. elastieken, gewichtjes of andere attributen. Halverwege de les doen we enkele staande oefeningen achter de stoel om soepel te blijven. Vervolgens gaan we verder met oefeningen door middel van geheugentraining en we sluiten de les altijd af met een fanatiek potje balspel!

Alle oefeningen zijn zittend en uitermate geschikt als je graag in beweging wilt blijven maar wat onzeker op de been bent.

Voorde les is er gelegenheid voor een kopje koffie en gezelligheid met de mededeelnemers.

Nieuwsgierig geworden en een keer proberen?

Iedere senior vanaf 60+ is welkom om mee te doen aan de les.